Whatsapp als extra klantenservice in de Automotive branche
Automotive is een verzamelnaam voor bedrijven die werkzaam zijn in de productie en verkoop van automobielen. Waar voorheen auto’s werden gekocht en verkocht via fysieke dealers of direct contact door particulieren, is het aantal auto’s dat via internet verhandeld wordt enorm toegenomen. Dit heeft gevolgen gehad voor de wijze waarop de automotive branche producten aanbiedt. Een gevolg hiervan is ook dat de online klantenservice verbeterd moet worden, om te beginnen bij Whatsapp.
Waarom Whatsapp?
Whatsapp Business is voor veel mensen een laagdrempelige manier van contact waarbij men gewend is om snel een antwoord te krijgen. Bijna iedereen in Nederland gebruikt Whatsapp om met elkaar te communiceren. Voor bedrijven heeft Whatsapp ‘Whatsapp Business’ bedacht. Met deze app kan je gemakkelijk in contact komen met je klanten. Je kan zelfs via Whatsapp Business je producten laten zien en het is dus niet alleen een communicatiekanaal. Ook kan je klanten die hierop terecht komen labelen zodat je in de gaten kan houden of het om een nieuwe klant gaat of dat het een klant is die vaker terugkeert. Hier kan je bijvoorbeeld op in spelen door gebruik te maken bij kortingscodes voor klanten die nieuw zijn en aanbiedingen op maat maken voor klanten die al vaker op de betsite hebben gezeten.
Wat kan Chatkracht hierin betekenen?
Chatkracht heeft een groeiend team van specialisten die al geruime tijd ervaring hebben in de sector van klantenservice. Onze specialisten zullen dan ook binnen 30 seconden (!) het Whatsapp bericht oppakken en beantwoorden. Hierdoor ontneemt Chatkracht deze zorg bij het bedrijf weg en weet je zeker dat de Whatsapp bezoeker sneller kan doorgaan met het plaatsen van weddenschappen en zodoende minder irritatie zal krijgen. Whatsapp Business is dus een erg belangrijk kanaal om je klanten optimaal te bedienen. Laat Chatkracht u deze zorg ontnemen door onze chatspecialisten uw Whatsapp berichten te laten oppakken.